2019年9月24日 星期二

Kai太的懷孕日記 @ 有關懷孕戒口

有關懷孕戒唔戒口嘅問題......都幾大爭議🤔

中醫角度係要戒口嘅,好多嘢都唔食得; 西醫角度係除左生嘢同軟雪糕乜都可以食,只要唔好過量,因為均衡飲食才可以攝取不同營養。

我有喺呢方便做過research,發現其實BB患濕疹同媽媽懷孕時戒唔戒口未必有直接關係。
因為有d媽媽生兩胎,第一胎戒得好清,BB出世患上嚴重濕疹,第二胎冇戒口,海鮮照食,凍飲照飲,反而皮膚白白滑滑。

我認為中醫有佢嘅道理,但係西醫都講得啱,相對我比較支持後者。
當然要睇媽媽嘅體質,如果媽媽本身食某d食物都會容易唔舒服嘅,就最好少食為妙。

有益嘅食物,如果過量攝取都會帶來反效果。

紅蘿蔔都好有益,含豐富維生素A,但食得太多維生素A,不但會有畸胎風險,小孩也容易出現發長遲緩、唇顎裂、腦神經障礙等問題。紫菜含豐富嘅碘,可讓胎兒生長及腦部正常發育,但如果食過量,可能會誘發甲狀腺功能亢奮,導致心跳快、手震、容易緊張等不適。

仲有葉酸,對懷孕中的婦女非常重要,孕婦攝取足夠的葉酸,葉酸可以幫助細胞分裂,能夠減低胎兒患上神經管缺陷的風險。但每日攝取劑量不應超過1,000mg,因研究顯示,如孕婦攝取過量的葉酸,可能增加嬰兒患自閉症的機會。記得上一胎懷孕初期,家計會姑娘叮囑我頭3個月一定要食葉酸,但係坊間唔同牌子出嘅葉酸/孕婦維他命所含的葉酸份量都唔同,有d一日食用份量已經有800mg,加埋平時嘅飲食攝取嘅葉酸,好易就超標喇!

懷孕需要更多鐵質來造血,輸送氧氣俾細胞同BB,但係太多鐵質又會造成便秘。我而家食緊嘅孕婦維他命就係太多鐵質,所以服食期間成日便秘,要靠食益生菌才去到廁所^^"

所以結論係...食物本身有唔同營養 (垃圾食物除外),除非係有敏感問題,否則均衡飲食才是最健康的。

個人而言,我頭三個月完全冇食生嘢、軟雪糕、煙三文魚等,總之凡係李斯特菌的高危食物都要避之則吉,特別係夏天,因為李斯特菌可通過胎盤傳染給胎兒,導致流產、早產、嚴重甚至會死亡。在受李斯特菌感染的足月或臨近足月胎兒中,約有半數可能夭折。較後期感染李斯特菌病的胎兒出生後亦可能會出現智力障礙、癱瘓、失明,以及大腦、心臟和腎臟受損等多種健康問題。

有關懷孕期間的營養攝取,上胎嘅營養講座內容都幾有用
https://kaikaifamily.blogspot.com/2016/07/kai_23.html

沒有留言:

張貼留言